Odontologia conservadora

La càries és la patologia de major incidència al món. Es caracteritza per la destrucció de teixits de la dent per múltiples factors (ingesta de sucres, falta d’higiene bucal, etiologia genètica…) i pot derivar en dolor i infeccions.

Odontologia conservadora

El tractament consisteix en eliminar el teixit dental afectat i substituir-lo amb un material restaurador. A Clínica Dental Stoma s’utilitza la resina composta com a material d’elecció.

Es convenient fomentar la detecció precoç de les càries a través de revisions periòdiques continuades, especialment en persones joves, ja que els esmalts encara no estan formats.

Preguntes freqüents

En què consisteix l’odontologia conservadora?

L’odontologia conservadora consisteix en l’eliminació del teixit dentari afectat per la càries i la restitució de la cavitat danyada mitjançant materials odontològics per tornar-li a la peça dental la funció i l’estètica adequada.

Les revisions periòdiques, juntament amb les exploracions radiològiques adequades, permetran un diagnòstic precoç de les càries evitant el tractament d’endodòncia o en el pitjor dels casos l’extracció.

Què es la càries?

La càries dental és una infecció de la dent, una malaltia bacteriana destructiva de les estructures dentals produïda per una sèrie de microbis que viuen a la nostra boca. Al menjar, els sucres ingerits que s’han quedat a la boca es metabolitzen per la placa bacteriana i, al fer-ho, es produeixen uns àcids que fan que el pH intraoral baixi. La baixada del pH ataca l’estructura mineral de l’esmalt provocant la seva desmineralització.

La placa bacteriana és un sistema ecològic format per una comunitat bacteriana, rica en microorganismes aerobis i anaerobis, que es desenvolupen en les superfícies dentals amb escassa neteja. El streptococcus mutans és un assidu microorganisme de la nostra boca i el principal germen que colonitza la cavitat bucal. Per tant les càries es produeixen per la confluència de varis factors, principalment els bacteris que produeixen àcids, les dents susceptibles, els hidrats de carboni fermentats (dolços, llet…) el temps amb que les dents estan exposades als àcids i la qualitat de la higiene oral. Tot això provoca un estat idoni per la ràpida propagació dels bacteris que provoquen àcids que desfan l’esmalt de la dent.

(34) 932 012 511Demana
cita